Ügyfelünk, a CRANE marketingügynökség számára fontos a környezeti felelősségvállalás, ebben a törekvésben támogattuk őket a szervezeti karbonlábnyomuk kiszámításával. Bodnár József, a CRANE ügyvezető igazgatója egy vele készült interjúban mesélt az eddigi karbonlábnyomcsökkentési lépéseikről, a további célkitűzéseikről és az együttműködésünkről.
A CRANE egy adatvezérelt marketingügynökség, a marketing és kommunikációs aktivitásokat adatokra alapozva tervezik és mérik vissza. Egyik eszközük, a Carbon.Crane segítségével az e-mail kampányok és a weboldalak karbonlábnyoma folyamatosan monitorozható és elemezhető, valamint azt is megmutatja, hogy milyen megoldásokat választhatunk a karboncsökkentés érdekében.
A CRANE-nél sokat tesznek a karbonlábnyomuk minimalizálása érdekében; a szelektív szemétgyűjtés mellett támogatják a kollégák közösségi közlekedését, saját elektromosroller-flottával rendelkeznek és már a pandémia előtt biztosították az otthoni munkavégzés lehetőségét is.
Mivel szeretnének eljutni a karbonsemleges működésig, ezért igénybe vették a szervezeti karbonlábnyom kalkulációs szolgáltatásunkat, hogy lássák, milyen területeken lehetne még tovább csökkenteni a CO2 kibocsátásukat, és mekkora az a karbonlábnyom, amit semlegesíteni szükséges.
Nagyon örülünk, hogy ebben a munkában a CRANE partnere lehetettünk és bízunk abban, hogy egyre több szervezet tesz majd a karbonlábnyoma csökkentéséért és vállal ilyen példaértékű lépéseket, célkitűzéseket.
Németh Eszter